vineri, 1 martie 2013

Ziua mea de ... 4 zile - ziua a doua


Sambata am inceput  distractia.  Am hotarat  sa luam un City Bus, sa facem un tur de o zi si apoi sa mergem pe unde ne-a placut, sa facem vizita lunga. Am ajuns la Termini. 

Am intrat la un birou unde vindeau pachete  (City Bus, intrare la Vatican, metrou si tot transportul local din Roma). Am zis ...asta e ce dorim! La ghiseu s-a schimbat treaba. Ne-a povestit domnul acela ca exista si un Roma Pass, care iti ofera intrare gratuita la 2 obiective, tren, metrou, transport gratuit in Roma. Noi am inteles ce ne doream, nicidecum ce ne povestea omul! Asa ca,  ne-am pricopsit cu un pass pentru 3 zile la metrou sau orice mijloc de transport in Roma  si 2 intrari la obiective turistice...dar nu la Vatican:)

Dupa ce ne-am enervat pentru ca am dat banii pe ceva ce nu aveam nevoie, dar si pentru ca nenea de la ghiseu ne  cam zapacise, am inceput sa gandim economic.

Acum daca tot avem pass-ul asta, hai sa ne invartim!
  
Prima oprire Muzeul Vaticanului: artă multă, caleștile papale, Capela Sixtină și multe terase unde se putea fuma si  bea o cafea bună!!!




Următoarea oprire, Colloseum. Intram  gratis fara sa stam la coada, gratie Roma Pass. Asta e bine! Coada la bilete, ca pe vremuri la carne, in 1988. Facem un tur de  obiectiv, ne minunam de maretia constructiei, facem cateva poze si mergem mai departe. Cu totul iti ia cam 2-3 ore.




Dupa ce am iesit de la Colloseum, ne-am propus sa gasim biserica romaneasca din Roma, ca sa nu bajbaim duminica dimineata pe strazi.

Cautam, cautam, nu reusim sa ne dumirim cum se ajunge pe jos, asa ca luaram un metrou si pe la 6 eram la Piaza San Giovanni. 

Găsim strada. Găsim și biserica... catolica, că pe aia ortodoxa nu o vedeam pentr ca era in subsolul Bisericii Catolice, pe undeva prin spate. Am avut noroc ca am vazut o icoana ortodoxa  in curtea din spate a bisericii Catolice si asa ne-am “prins” .

Am ajuns exact la slujba de vecernie si nu am putut pleca mai ales că a doua zi era sărbatoare mare - Ioan Gura de Aur,  ale cărui moaște sunt în San Pietro.



Dupa biserică,  am mers la o pizza super buna. Sincer, nu imi amintesc unde, dar imi amintesc de o crema “catalane” pe care am mancat-o pe nerasuflate.




Dieta ...istorie.

- Guest post de Ioana Albu. Ioana este prietena mea, lucreaza in publicitate si vrea sa fie si ea sefa la plecari internationale:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu